Rada hl. m. Prahy projednala výkup drážního tělesa a pozemků pod ním kvůli plánované tramvajové trati u Nákladového nádraží Žižkov. Správě železnic zaplatí hlavní město dle znaleckého posudku necelých 153 milionů korun.
Výkup pozemků o celkové výměře 31 133 metrů čtverečních, dále železničního spodku, včetně železničních mostů, železničního svršku včetně kolejí, kolejových spojek, výhybek a osvětlovacích stožárů, ještě musí schválit Zastupitelstvo hl. m. Prahy na čtvrtečním jednání.
„Oblast bývalého Nákladového nádraží Žižkov, jehož běžný provoz byl ukončen v roce 2002, je jedním z největších brownfieldů v Praze. Celková rozloha činí 71 hektarů a nová městská čtvrť, která zde vznikne, ubytuje tisíce lidí. Právě proto si tato lokalita žádá obsluhu novou tramvajovou tratí, která je ekologickým a kapacitním způsobem městské hromadné dopravy. Bude to v Česku poprvé, co využijeme drážní těleso po železnici za účelem výstavby tramvajové trati,“ říká radní pro majetek, transparentnost a legislativu Adam Zábranský.
Zhlediska budoucího využití stávající nefunkční dráhy má dojít k jejímu rozdělení na dvě části. Východní část dráhy chce hlavní město využít pro logistické zabezpečení výstavby severovýchodní části Městského okruhu. Po dokončení okruhu se i východní část dráhy může přetransformovat na tramvajový provoz s cílem na dopravním uzlu Depo Hostivař.
Nová tramvajová trať se napojí v místě křižovatky Jana Želivského – Olšanská, následně povede severně od Nákladového nádraží a dále na východ k podjezdu pod ulicí K Červenému dvoru, odkud bude pokračovat koridorem stávající železniční trati. Trať bude ukončena úvraťovou zastávkou před areálem Auto Jarov.