Praha snížila počet reklamních zařízení v ulicích o více než 70 procent
Výběr jazyka:

Praha snížila počet reklamních zařízení v ulicích o více než 70 procent


13.06.2024
Hlavní město pokračuje v procesu kompletní výměny zastávkových přístřešků a postupné redukce samostatně stojících nepřístřeškových reklamních prvků rozmístěných na území metropole. Z původního počtu přibližně 650 ks těchto zařízení, která byla primárně tvořena reklamními vitrínami nebo sloupy v ulicích města, bylo do dnešního dne odstraněno zhruba 490. Zbývajících zhruba 160 zařízení je společně s cca 420 demontovanými zastávkovými přístřešky součástí odkupu funkční části závodu JCDecaux, který realizuje městská společnost Technologie hl. m. Prahy (THMP) a který minulý týden schválila Rada hl. m. Prahy.
 
„Aby THMP mohlo koupit přístřešky, bylo z právních důvodů nutné s nimi koupit i některá samostatně stojící reklamní zařízení, která po určitou dobu musejí zůstat v provozu. Jsem rád, že se jich však téměř 500 z původního počtu podařilo odstranit, a to bez náhrady. Byla odstraněna všechna z území Pražské památkové rezervace (s výjimkou digitálních tabulí v ulici Na Příkopě) a díky spolupráci s IPRem následně ta, která vytvářela největší bariéry,“ uvádí radní hl. m. Prahy pro oblast majetku Adam Zábranský.