Hlavní město loni zpracovalo 22 500 hlášení poruch osvětlení. Pražané k tomu stále častěji využívají mobilní aplikaci Praha svítí
Výběr jazyka:

Hlavní město loni zpracovalo 22 500 hlášení poruch osvětlení. Pražané k tomu stále častěji využívají mobilní aplikaci Praha svítí


19.02.2021

Dispečink městské společnosti Technologie hlavního města Prahy (THMP) v loňském roce přijal celkem 22 500 hlášení poruch, závad a jiných incidentů na technologiích, které má ve správě. Jedná se především o veřejné osvětlení čítající téměř 135 tisíc světelných míst, osvětlení památek, veřejné a věžní hodiny, ale také městský kamerový systém a některé dopravní technologie. Nejvíce hlášení, konkrétně kolem 9 tisíc, jich přišlo ze strany občanů, necelou tisícovku připomínek poslali také policisté. Zaměstnanci městské společnosti v rámci preventivně servisní činnosti zjistili více než 5,5 tisíce závad.

Informace o závadách a požadavcích městská společnost získává z hlášení přes telefon, email nebo přes mobilní aplikaci pro chytré telefony a tablety. Podle radního hl. m. Prahy pro oblast majetku Jana Chabra by měl být systém identifikace poruch na veřejném osvětlení v budoucnu významně automatizovaný a podíl prvotních hlášení ze strany občanů by se měl postupně snižovat.

„Již v letošním roce postupně jednotlivé rozvaděče veřejného osvětlení vybavujeme dálkovým řízením a diagnostikou tak, abychom přímo z dispečinku viděli provozní stavy veřejného osvětlení a mohli ho také ovládat. Do budoucna takto uvidíme nejen celé ulice, ale přímo jednotlivé stožáry, svítidla a další technologie,“ vysvětlil Jan Chabr a dodal, že prvních 200 takových řídících jednotek bylo na přelomu roku již osazeno a celá síť bude dokončená už v letošním roce.