Hlavní město plánuje v následujících deseti letech investovat do modernizace Strahovského tunelu šest miliard korun 
Výběr jazyka:

Hlavní město plánuje v následujících deseti letech investovat do modernizace Strahovského tunelu šest miliard korun 


11.09.2023

Radní hl. m. Prahy na pondělním zasedání schválili postupnou modernizaci Strahovského tunelu v následujících deseti letech. Celkem by mělo být do konce roku 2033 investováno do tunelu přibližně šest miliard korun. Modernizovány budou technologie, odvodňovací šachty, vozovka či celková bezpečnost pro provoz automobilové dopravy i případný úkryt osob v případě ohrožení obyvatel.

Strahovský automobilový tunel byl otevřen v roce 1997, ale jeho projekt vznikal již v 80. letech minulého století. V roce 2002, tedy pět let po svém otevření, byl v rámci hodnocení FIA (Mezinárodní automobilová federace) hodnocen jako devátý nejbezpečnější tunel v Evropě ze 30 testovaných.

V první etapě, která by měla začít v příštím roce, budou uskutečněny nezbytné průzkumné ověřovací a diagnostické práce na stavební a technologické části tunelu.

Ve druhé etapě (od června 2026 do října 2028), po skončení celkové rekonstrukce Barrandovského mostu, je v plánu prodloužit stávající odvodňovací šachty vedoucí z portálu Smíchov středem tunelu v délce asi 700 metrů. Poté bude následovat prodloužení šachty v celé délce tunelu a současně je v plánu vyrazit čtyři nové rozvodny, začít s výstavbou dvou trafostanic a vybudovat požární nádrž.

Třetí etapa se bude týkat vystrojování a zprovozňování nových technologií, a to až do poloviny roku 2031.

Čtvrtá, a zároveň poslední, etapa bude zaměřena na výměnu povrchů vozovky a jejího odvodnění, instalaci bezpečnostních zařízení a celkovou modernizaci tunelu tak, aby mohl bezpečně sloužit nejen provozu automobilů, ale i pro případné ukrytí osob při ohrožení obyvatelstva, po dobu minimálně dalších 20 let bez nutnosti větší rekonstrukce.