Pilotní projekt Lepší Čerňák má za sebou první půlrok svého fungování. Obyvatelům pražského sídliště Černý Most umožňují sdružené služby projektu snadnější komunikaci s úřady, zlepšují čistotu v ulicích a pomáhají předcházet sousedským neshodám. V rámci této doby bylo řešeno více jak 200 podnětů k řešení. Detaily naleznou lidé na stránkách https://lepsicernak.cz/.
Zajištění úklidu garážových stání, odstranění nepořádku na hřišti, odpadků před obchodem nebo opravy světel na chodbách. Nejen s těmito věcmi se lidé obraceli na operátory a operátorky linky pilotního projektu Lepší Čerňák. Služba takto funguje půl roku a vyřídilo se díky ní přibližně 200 podnětů obyvatel sídliště Černý Most.
Projekt vznikl na základě iniciativy Magistrátu hl. m. Prahy a městské části Prahy 14 jako pilotní aktivita určená především pro nájemníky v magistrátních domech na sídlišti Černý Most. Později byl rozšířen tak, aby se na linku mohli obracet všichni obyvatelé sídliště. Služba je přitom zcela zdarma. Vzhledem k pozitivním ohlasům veřejnosti a úspěšnému fungování prvního půl roku se v tuto chvíli zvažuje rozšíření služeb na celé území městské části Praha 14. Bližší informace naleznou lidé na stránkách https://lepsicernak.cz/.
Sídliště Černý Most | Foto: Fb projektu
Zdroj: IPR Praha