Štvanická lávka zvládla zatěžovací zkoušky – poprvé a naposled na ni vjela nákladní auta
Výběr jazyka:

Štvanická lávka zvládla zatěžovací zkoušky – poprvé a naposled na ni vjela nákladní auta


22.06.2023

Téměř dokončená lávka, která v létě spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice má za sebou náročné zatěžovací zkoušky. Mostní specialisté Skanska zatížili konstrukci nákladními auty a před tím ji kontrolovaně rozkmitali, aby simulovali její extrémní zatížení. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře v létě.

Konstrukce lávky je už hotová, je usazeno zábradlí s osvětlením a pracuje se na napojení na okolní komunikace a terénních úpravách. Aktuálně nejdůležitější jsou na stavbě statické a dynamické zatěžovací zkoušky

Tři sta metrů dlouhá konstrukce z bílého ultra-vysocehodnotného betonu podle návrhu Petra Teje a Marka Blanka se začala stavět v lednu 2022. Pochozí šířka je čtyři metry, u rampy na ostrov Štvanice pak tři metry. Most bude osvětlen LED pásy ukrytými v madle zábradlí, nebude tedy vznikat zbytečný světelný smog. Poslední pole mostu u holešovické strany bude možno nadzvednout tak, aby odolalo i průtoku tisícileté vody.

Autory lávky jsou Petr Tej, Marek Blank, Jan Mourek, Vít Najvárek. Realizace: Skanska a.s.

 

 

Foto: BMI tým Skanska